BLOG CALATORII IN FAMILIE

Impresii, circuite, sfaturi din vacante

Republica Dominicana | Calatorie cu speed boat pe insula Saona

Republica Dominicana a fost urmatoarea noastra oprire dupa St. Vincent (vezi impresii aici) si eram nerabdatori sa mergem cu barca de viteza spre insula Saona, excursie organizata de MSC. Ancoram in portul La Romana iar progonoza meteo nu pare sa ne ajute deoarece nori amenintatori acopereau deja cerul. Ne si gandeam ca trebuie sa se razbune o data si Caraibele pentru ca a fost prea generos cu noi pana acum , dar, intr-un final, norocul ne-a surasul din nou si cu o mica exceptie am avut din nou o vreme exceptionala.

Republica Dominicana - saona island

La Romana este un oras cu 139 000 de locuitori, aflat la 130 km de capitala Santo Domingo, si isi trage numele de la un cantar detinut si administrat de o familie de romani prin care se cantareau bunurile ce veneau din insula Hispaniola, una din cele mai mari insule din Antile si care este impartita de Republica Dominicana si Haiti. Inca de atunci, La Romana a fost un centru al emigrantilor italieni si unul din cele mai bogate orase din Domincana, in special datorita turismului si a proximitatii de Casa de Campo, considerat cel mai mare si luxos sat din Dominicana si poate chiar in Caraibe.
In drumul nostru de la vas la insula Saona, am putut admira de pe mare coastele Casa de Campo si proprietatile sunt intr-adevar impresionante. Terenuri de golfuri, piscine care de care mai neuniforme si un gazon perfect sunt ingredientele luxului si al oamenilor foarte bogati.

Republica Dominicana - speed boat

Ancoram la ora 7 dimineata in Republica Dominicana si ne pregatim sa urcam in barcile rapide (speed boats) alaturi de grupul nostru. Se pare ca excursia aceasta a fost atragatoare pentru cei de pe Fantasia pentru ca 3 barci se umplu rapid cu oameni pregatiti sa imortalizeze momente unice si sa traiasca adrenalina oferita de viteza barcilor.

Republica Dominicana - speed boat 1Republica Dominicana - speed boat2

Saona este situata in Marea Caraibelor, spre deosebire de Punta Cana, care are iesire la Oceanul Atlantic. Are 110 km patrati si este incadrata ca rezervatie naturala. Insula a fost initial numita Adamany, si ca multe din insulele Caraibelor, a fost decoperita de Cristofor Columb pe 14 septembrie 1494 in a doua sa expeditie spre Lumea Noua. Numele insulei a fost oferit in cinstea orasului italian Savona, ce intareste legatura cu Cizma europeana.
Drumul cu barca dureaza cam 45 de minute dar a fost o adevarata aventura deoarece aproape tot drumul a plouat, iar viteza barcii a transformat picaturile de ploaie in niste mici ace ce se infingeau nemiloase in orice parte neprotejata a corpului. De ce neprotejata? Pentru ca toti cei de pe barca au transformat in “scuturi” orice prosop, imbracaminte, pelerine etc. Asta ca sa fim siguri ca nu uitam Dominicana prea curand 😊

Republica Dominicana - speed boat3Republica Dominicana - saona island1Republica Dominicana - saona island3

Dar, odata ce ne apropriam de Saona, soarele a aparut bucuros parca sa ne primeasca. Si sub razele lui, am putut admira frumusetea insulei si culoarea albastra-verzuie a apei, dar si nisipul alb si fin.
Dupa ce am coborat pe tarm si ne-am luat sezlongurile in primire, ne-am delectat cu un punch sau rom traditional, ne-am bucurat de cateva ore de zacut la umbra palmierilor sau de facut baie.
Vanzatorii de bijuterii, nuci de cocos, palarii si doamnele care fac masaje pe plaja au intrat repede in scena si ofertele incepeau sa curga dar nu la modul agresiv.

Republica Dominicana - saona island beach1Republica Dominicana - vendorsRepublica Dominicana - saona island beach3

Despre plaja din Saona cel mai bine vorbesc imaginile, pentru ca e greu sa spun in cuvinte, o apa profund turcoise, un nisip alb, stralucitor si palmieri crescuti in voie pana la inaltimi ametitoare. Comparatia cu Zanzibar (vezi impresii aici) dar si cu Antigua (impresii aici) era permanenta 😊

Republica Dominicana - lobsterRepublica Dominicana - Saona island6

Timpul a trecut repede si placut cand Rodriguez, ghidul nostru, ne-a chemat la barci. Drumul inapoi a fost mai distractiv, pentru ca a presupus mai multa Cuba Libre iar ghidul ne-a explicat filosofia lor de viata: Nada importa aqui! Solamente de vivir la vida!
In principiu, in orice excursie pe insula Saona se sta cateva ore pe plaja, apoi se merge pe o alta plaja, de unde se poate vizita si un sat traditional (se ia si pranzul pe acolo) sau se merge la o „piscina naturala”, adica o zona langa insula cu apa de 1–1,5 m adancime (pe o suprafata foarte intinsa), in care te balacesti cu maxima placere si admiri si fauna acvatica, acolo unde este gen stelute de mare.

Republica Dominicana - natural poolRepublica Dominicana - natural pool1

Noi nu am avut noroc de stelute de mare, dar in schimb am avut un pool bar improvizat si multa voie buna generat de romul traditional si buna dispozitie din grup. Ca sa nu va spun ca ajungand inapoi la vasul de croaziera, se canta de zor in unele barci si se legau prietenii greu de descris 😊

Republica Dominicana - msc fantasia

Incheiem o noua zi extraordinara in Republica Dominicana si ne pregatim de ultima zi din croaziera si poate cea mai asteptata de copii datorita intalnirii cu delfinii in St. Kitts. Pana atunci, seara ne-o petrecem la clubul de copii, spectacolul Tin-Tin de acrobatie, putin shopping datorita unor reduceri de 50% la niste produse de calitate dar si putina muzica live italiana ce a dinamizat barul si pe cei prezenti.
Si cum sa nu fii de acord cu dominicanii cand zic ca Nada importa aqui! Solamente de vivir la vida!. Si exact asta am facut ……..

Itinerariu nostru in Caraibe a mai cuprins :

Martinica , insula florilor
Guadelupe, unde ne-am plimbat cu catamaranul
Antigua si Barbuda, unde ne-am delectat pe o plaja superba
St. Vincent si Grenadine, unde am vizitat platoul de fimare al Piratilor din Caraibe
St. Kitts si Nevis, unde am inotat cu delfinii

2 Comments

1. Foarte interesant articolul! Am fost si noi in Republica Dominicana in decembrie 2016. Am prins vreme destul de buna suficient cat sa ne bronzam dar in mare parte a plouat. Cu hotelul am fost putin dezamagiti pentru ca ne asteptam sa fie de 4 stele dar in realitate avea maxim 3 cu indulgenta. Mancare execrabila, mirosuri urate prin baie… asta este. Am stat la Club Hotel Riu Bambu. Ma rog, asta nu a fost o problema asa de mare pentru ca din punctul nostru de vedere camera de hotel este doar ca sa ai unde sa dormi. Am fost pe insula Saona care cred ca este paradisul pe pamant!

• Petra, ma bucur sa aud ca v-a placut pe Saona. Noi am explorat insula pentru o zi dar sunt convins ca sunt multe locuri frumoase. Cat despre experienta la sol, sincer nu am un termen de comparatie pentru ca noi am stat pe vasul de croaziera.