Desi am vizitat Transfagarasan de cateva ori si l-am traversat dintr-o parte in alta, de fiecare data gasesc placerea de a-l admira. Cred ca e unul din putinele locuri alaturi de Transalpina care ma duce cu gandul la tinuturile norvegiene sau Grossglockner-ul austriac (vezi impresii aici) ce le-am vizitat cu ani in urma.

Iata ce ne spune pagina oficiala :

“Soseaua TRANSFAGARASAN se afla pe Drumul National 7C (152 km) si leaga Transilvania de Muntenia, traversand cel mai înalt lanţ muntos din România, Muntii Fagaras, pe o distanţă de aproximativ 92 km prin judetele Arges şi Sibiu. Soşeaua ajunge la altitudinea maximă de 2042 metri la Balea Lac.

Drumul este închis pe o porţiune de 27 kilometri timp de 8 luni din an, iarna şi primavara, din cauza pericolului de avalanse, caderi de stanci, alunecari de teren .”

Noi ne intoarceam de la Brasov si am ales culoarul Bran – Rucar pentru a incepe urcusul spre Transfagarasan. Este una din soselele mele preferate din tara datorita salbaticiei si peisajului.

Nu ne ia mult cand incepem urcarea spre barajul Vidraru, foarte spectaculoasa si plina de serpentine. Un fel de drum muntenegrean autohton 🙂

Transfagarasan - baraj vidraru

Wikipedia ne spune ca :

Lacul Vidraru este un lac de acumulare creat în anul 1965 de Barajul Vidraru în județul Argeș, pe râul Argeș, pentru producția de energie electrică, irigații și prevenirea inundațiilor. De asemenea, lacul și instalațiile adiacente sunt folosite pentru recreere, turism și sporturi.

Situat între Munții Frunții și Masivul Ghițu, lacul adună apele râurilor Capra, Buda și ale câtorva afluenți direcți (Râul Doamnei, Cernatul și Vâlsanul, Topologul, râul Valea lui Stan și Limpedea), cu un debit total de cca 5,5 m3/s.

Suprafața totală a lacului este de 893 ha, lungimea de 10,3 km, lațimea maximă de 2,2 km în zona Valea Lupului – Călugărița și o circumferință de 28 km.

Adâncimea maximă a apei este de 155 m lânga barajul curbat înalt de 166 m, cu o lungime la coronament de 307 metri. Volumul apei este de 465 milioane mł. Nivelul normal de retenție este de 830,00 metri deasupra nivelului mării (mdM).

Construirea barajului Vidraru a durat cinci ani și jumătate începând în anul 1960.

Dupa pozele de rigoare, megem serpuind de-a lungul barajului pana cand incepe urcarea spre Balea Lac. 

Transfagarasan - road

Drumul e absolut incantator iar vremea frumoasa adauga o tenta de verde greu de captat chiar si de aparatul foto.

Sus, aglomeratie, parcari arhipline si un puhoi de oameni ce se bucura de natura.

Transfagarasan - balea lac Transfagarasan - roads Transfagarasan - balea lac view

Merita traversat Transfagarasanul macar po data in viata sa te bucuri de frumusetile ce le ofera tara noastra.