Posibilitatea de a vizita si Oman a fost principalul motiv pentru care am optat sa mergem in aceasta croaziera si se pare ca a fost o alegere excelenta 🙂

Cu gandul la Oman, revenim cu drag in Dubai si Abu Dhabi , iar farmecul celor doua orase e ca si dupa cateva vizite mai poti descoperi lucruri noi si interesante. Pentru ca sunt foarte ofertante dar mai ales pentru ca se dezvolta accelerat si apar obiective noi cu o frecventa uimitoare 🙂

Am inceput 2023 cu prima zi in Dubai iar Dubai Marina a fost mai putin aglomerata ca de obicei :)…..oarecum de asteptat dupa noaptea de revelion.

Am alocat o buna parte din zi vizitarii Miracle Garden, care la vizitele precedente nu “prinsese” lista de prioritati 🙂

Miracle Garden este o zona foarte verde sau mai bine spus foarte colorata, cu ajutorul florilor sunt facute aranjamente interesante, de la casute la animale sau ceas/masina, chiar si un avion Emirates troneaza la loc de cinste.

Florile folosite sunt in proportie de peste 90% petunii de toate culorile. Este o gradina circulara, cu alei late si foarte multe chiosculete/magazine/terase. Poti petrece cateva ore sau o zi intreaga daca vrei, sa te bucuri de priveliste, relaxare si ceva bunataturi.

Un miracol in desert, chiar asa si este fiindca totul in jur este doar nisip, cat vezi cu ochii doar nisip.

Ne mutam in Abu Dhabi, care ne intampina cu o vreme superba si cu mult soare. Dupa ce am vazut in detaliu insula Yas, cu atractiile sale la vizitele precedente, am hotarat sa mergem la Heritage Village si Qasr Al Watan, doua obiective must-see in opinia mea.

abu-dhabi-emirates-palace

Heritage Village este un muzeu in aer liber, menit sa reaminteasca generatiilor mai tinere, din trecutul tarii lor, accesul fiind liber.

abu-dhabi-heritage-village1

Poti vedea diferite mestesuguri cum erau practicate in trecut, poti sta la plaja sau sa te bucuri de o plimbare cu un pur sange arab sau o camila.

abu-dhabi-heritage-village

Ne indreptam apoi spre Qasr Al Watan, o alta minune arhitecturala din Abu Dhabi.

abu-dhabi-qasr-al-watan1

Qasr Al Watan este un palat care gazduieste vizite oficiale de stat si summit-uri, pe langa gazduirea reuniunilor Consiliului Suprem Federal și a reuniunilor Cabinetului Emiratelor Arabe Unite.

abu-dhabi-qasr-al-watan

Constructia palatului a fost finalizata în 2015 si a durat 63 de luni, dar proiectul a implicat și o multime de arhitecti, designeri de interior și gradinari peisagistici.
Situat pe peninsula Ras Al Akhdar, langa hotelul Emirates Palace, zona care include palatul si gradinile cuprinde 150 de hectare.

abu-dhabi-qasr-al-watan2

Dupa o zi pe insula Sir Bani Yas, ajungem in sfarsit in Oman, cu o prima oprire in Muscat, capitala tarii.

Muscat, capitala Omanului,  s-a construit in lungul coastei si datorita muntilor care se afla la doar cativa km de coasta, orasul fiind nevoit să se lungeasca devenind astfel una dintre capitalele cele mai intinse in lungime – pe circa 60 km.

Muntii foarte abrupti si fara nici un pic de vegetatie strajuiesc din toate punctele orasul. Au aspect selenar, calcaros, rosiatic sau innegrit pe alocuri. 6-7 munti, unii iesind direct din apa inconjoara „micul” orasel. Exista o sosea de coasta iar de-a lungul ei s-a dezvoltat orasul. Toate casele, mai mici sau mai mari, in orice caz nedepasind 3 etaje sunt albe. Toata panorama este tricolora, alb intens de la case, rosiatic-bej de la munti si albastru de la cer. Welcome to Oman 🙂

Ne indreptam apoi spre Marea Moschee care este foarte intinsa, avand mai multe minareturi destul de inalte. Totul este placat cu marmura, peretii, curtea. Sultan Qaboos a construit moscheea, fireste dupa descoperirea petrolului. Inauntru are un grad de finisare extrem: barnele de lemn de pe tavane sunt din cedru de Liban sau inca un arbore din Iran.

Marmura imbraca toate interioarele, iar pe marmura de pe tavane si coloane sunt zeci de mii de picturi, incrustatii, desene din sticla marunta, modele si lemn. Pe jos un covor tip persan care acopera toata moscheea, la care au lucrat cateva sute de femei 2 ani de zile chiar la fata locului. Moscheea poate primi inauntru 7. 000 de oameni. Este intr-adevar o realizare impresionanta, atata migala si arta si rabdare totodata sa construiesti la fiecare detaliu.

Dupa ce vizitam moscheea descaltati, ghidul ne scoate la o plimbare prin curtea din spate unde se gaseste o fantana si plante exotice. Si aici marmura se regaseste din plin pana si in bancute.

A doua oprire, putea fi si prima, avand in vedere ca este chiar in dreptul portului. Traditionalul Souk ne asteapta. Cum coboram admiram intr-o parte a portului si yachtul maricel al sultanului. In Souk tipic pentru lumea araba, culoare, hrube si semintuneric.

Urmatoarea oprire este la palatul sultanului Qaboos. Palatul este nou nout, de fapt toata zona este noua. Se afla la poalele altui munte, pe al carui versant se afla un alt fort portughez maricel, care s-a inchis publicului din motive de securitate.

De la parcarea din dreptul palatului pana la gardul propriu-zis pe o distanta de 7-800 m este o piateta superba. Pe 2 laturi ale ei se construiesc cladiri guvernamentale, unele sunt gata, ex ministerul finantelor. Palatul in cel mai pur stil de sultan, impunator, nu foarte inalt, dar imens pe orizontala.

Una din constructiile impresionante este Opera din Oman, a treia cladire de opera de-abia din lumea araba, care este absolut superba in combinatia de alb si florile multicolore din jur.

Ziua am incheiat-o la plaja, cu o zona de faleza lunga , cu plaja lata si palmieri ce ofereau putina umbra, cu o apa calda si o intrare lina plina de nisip.

Trebuie sa recunosc ca Muscat, Oman m-a impresionat, comparativ cu asteptarile mele, fiind foarte original si diferite de Emirate.

Plecam din portul Muscat cu destinatia Khasab si navigam in apropierea coastei Iranului. trecand prin stramtoarea Hurmuz pentru a reintra in Golful Persic si a ne indrepta spre destinatia Khasab unde ajungem dimineata.

In Khasab nu prea ai ce sa faci, orasul e micut si mult mai saracacios decat Muscat, dar are un must-see in opinia mea: fiordurile superbe si pline de delfini jucausi in mediul lor natural.

Capitanul vasului nostru a fost un om dragut, ne-a aratat cele mai interesante locuri, am vazut o groaza de delfinii inotand, am ancorat pe o insula de unde am admirat din plin imprejurimile si am fotografiat satele de pescari izolate in aceste fiorduri.

Am fost serviti cu sucuri reci si fructe si ne-am bucurat de o atmosfera autentica in barca traditionala.

Oman e o tara ce de-abia recent incepe sa castige popularitate printre noi dar interesanta si o recomand tuturor iubitorilor de calatorii.